امروز : 1403/02/28

استاندار کرمان: استاندارد معتمد مردم در ارتقاء کیفیت، تولیدات و خدمات می‌باشد. به مناسبت هفته استاندارد انجام گرفت: دیدار و گفتگو سرپرست، معاونین و رؤ

1402/07/26

استاندار کرمان: استاندارد معتمد مردم در ارتقاء کیفیت، تولیدات و خدمات می‌باشد. ب
✏️ عنوان خبر استاندار کرمان: استاندارد معتمد مردم در ارتقاء کیفیت، تولیدات و خدمات می‌باشد. ب
📌 گروه خبر اخبار عمومی
📞 تماس با ما 02174612 | 02174551101-4
🧷 نام شرکت ✔️ شرکت بارسی خبرگان بین المللی تهران

استاندار کرمان: استاندارد معتمد مردم در ارتقاء کیفیت، تولیدات و خدمات می‌باشد. به مناسبت هفته استاندارد انجام گرفت: دیدار و گفتگو سرپرست، معاونین و رؤسای ادارات اداره کل استاندارد استان با استاندار کرمان

اداره کل استاندارد استان کرمان با هدف اعتماد‌ سازی و اعتماد آفرینی، استانداردسازی کالا و خدمات را دنبال و پیاده‌سازی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمان: دیدار و گفتگوی مسلم بسیج، سرپرست اداره کل استاندارد استان کرمان و معاونین و رؤسای ادارات با دکتر محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان.  

استاندار کرمان ضمن خیرمقدم و عرض خدا قوت به مدیریت و همکاران اداره کل با تأکید بر اینکه استاندارد اجباری برای پسته با در نظر گرفتن منافع کشور و صادر کننده تدوین، بازنگری و تجدید نظر شود، گفت: زمانیکه کشورهای وارد کننده پسته، این استاندارد را مطالبه نمی‌کنند بنابراین نباید با خود تحریمی بازار جهانی پسته را از دست داده و فضا را برای رقیب مهیا کرد.

محمد مهدی فداکار افزود: پسته شهرت جهانی دارد و بعد از نفت، طلا و فرش دستباف مهمترین کالای صادراتی و با ارزش ارزآوری خوبی است و در زندگی و معیشت مردم زیادی در استان اثرگذار است.

وی با بیان اینکه طی این دو سال که سرما به محصول پسته کشاورزان خسارت زد، معیشت و زندگی مردم سخت شد افزود: ایران ۸۰ سال است که بازار پسته جهانی را در دست دارد و قدمت پسته کاری به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد.

لذا با توجه به طعم و مزه خاص پسته ایران باید مراقبت و همکاری و همراهی کرد تا بتوانیم در صادرات این محصول عملکرد خوبی داشته باشیم.

در این دیدار مسلم بسیج با بیان شعار امسال سازمان ملی استاندارد «استاندارد مردمی؛اطمینان بخش کیفیت و امید آفرین» گفت: برای آنکه کالای ایرانی در بازار داخل و خارج، مقبول واقع شود و بتواند با کالاهای مشابه خارجی رقابت داشته باشد به یک موضوع مهم و حیاتی نیاز دارد و آن کیفیت است.

زمانی کیفیت یک کالا می‌تواند ارتقاء پیدا کند که تولیدکنندگان به مقوله استانداردسازی توجه کنند و بدانند که شرط فروش بیشتر و کسب رضایت مردم رعایت استانداردها است. زمانی‌که چنین امری بین تولیدکنندگان نهادینه شود شاهد توسعه پایدار اقتصادی خواهیم بود.

مسلم بسیج گفت: در برنامه تحولی که سازمان ملی استاندارد ایران در دولت مردمی سیزدهم آغاز کرد، علاوه بر کنترل محصول تصمیم بر آن شد که فعالیت این مجموعه در بخش‌های مختلف که حتی در قانون به آن اشاره شده، توسعه پیدا کند. از همین رو استانداردها در حوزه خدمات هم دیده شد.

وی گفت: سازمان ملی استاندارد ایران نقش پررنگی در اقتصاد کشور دارد و باید  استاندارد بر تمام بخش‌ها از کالا گرفته تا خدمات نقش آفرینی کند.

اداره کل استاندارد استان می‌تواند در زمینه تولید، صادرات، ارتقای صنعتی، افزایش رقابت پذیری، توجه به خواست مردم و رونق بازار اثرگذار باشد. بنابراین، این امر یک مزیت محسوب می‌شود، چرا که می‌توان با رعایت استانداردها به توسعه صنعتی، رشد اقتصادی و کسب رضایت مردم دست یافت.

مرجع: www.inso.gov.ir