امروز : 1403/02/07

برگزاری کمیته فنی آسانسور در اداره کل استاندارد استان مرکزی

1402/03/04

برگزاری کمیته فنی آسانسور در اداره کل استاندارد استان مرکزی
✏️ عنوان خبر برگزاری کمیته فنی آسانسور در اداره کل استاندارد استان مرکزی
📌 گروه خبر اخبار عمومی
📞 تماس با ما 02174612 | 02174551101-4
🧷 نام شرکت ✔️ شرکت بارسی خبرگان بین المللی تهران

برگزاری کمیته فنی آسانسور در اداره کل استاندارد استان مرکزی

کمیته فنی آسانسور با حضور نماینده اداره صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، نماینده جامعه ممیزی ایران و شرکت های بازرسی آسانسور در محل اداره کل استاندارد استان مرکزی برگزار شد.

مریم سادات قدرت، رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد استان در این خصوص گفت: از مسئولیت های کمیته فنی آسانسور استانی می توان به رسیدگی و صدور رأی در خصوص پرونده آسانسورهای برقی دارای ابهام در انطباق با استاندارد ملی ۱-۶۳۰۳ اشاره کرد.

قدرت بیان داشت: پیرو جلسه برگزار شده مصوب گردید، شرکت های بازرسی نسبت به بررسی رفع نقص مدارک درخواست های ثبت شده در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور اقدام نمایند و در صورت عدم رفع نقص مدارک از طرف شرکت فروشنده، این موارد را به صورت کتبی به ایشان اعلام کنند.

وی ادامه داد: بازرسی ادواری و اهمیت دریافت تأییدیه ایمنی ادواری با اعتبار مشخص از تاریخ بازرسی برای کلیه آسانسورهای نصب شده در اماکن عمومی و دولتی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بر اساس این جلسه مقرر گردید تخلفات شرکت های فروشنده و عرضه کننده آسانسور و نحوه برخورد با تخلفات آن ها در کمیسیون نظارت بر اصناف اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بررسی شوند.

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: کلیه مالکان و بهره برداران آسانسور در استان موظف به اخذ تأییدیه سالیانه ایمنی آسانسور می باشند و آسانسورهای نصب شده دارای تأییدیه ایمنی نیز می بایست هر ساله نسبت به ثبت درخواست بازرسی ادواری اقدام نمایند تا در صورت تأیید شرکت بازرسی و  اداره کل استاندارد، تأییدیه سالیانه ایمنی آسانسور خود را دریافت کنند.

مرجع: www.inso.gov.ir