امروز : 1403/02/05

تایید صلاحیت نهادهای بازرسی در دامنه خدمات در اولویتند

1402/03/17

تایید صلاحیت نهادهای بازرسی در دامنه خدمات در اولویتند
✏️ عنوان خبر تایید صلاحیت نهادهای بازرسی در دامنه خدمات در اولویتند
📌 گروه خبر اخبار عمومی
📞 تماس با ما 02174612 | 02174551101-4
🧷 نام شرکت ✔️ شرکت بارسی خبرگان بین المللی تهران

تایید صلاحیت نهادهای بازرسی در دامنه خدمات در اولویتند

با هدف افزایش رفاه و رضایت‌مندی عمومی، ارتقای رشد کیفی و پشتیبانی از تولید، خدمات و رشد تولید در سطح ملی و بین‌المللی، 7 دامنه‌ بازرسی در حوزه خدمات در برنامه‌های مرکز ملی تایید صلاحیت ایران قرار گرفته‌اند که شامل خدمات پستی، خدمات مراکز آموزشی ابتدایی، خدمات پس از فروش (خودرو و لوازم خانگی)، باشگاه‌های ورزشی، خانه سالمندان، مراکز اقامتی (هتل، هتل آپارتمان، زائرسرا)، تجهیزات آزمون مراکز معاینه فنی خودروهای جاده‌ای است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، در راستای اجرای بسته مذکور، درخواست‌های اعتباربخشی در حوزه خدمات با اولویت انجام خواهد شد که متقاضیان دامنه خدمات، در صورت داشتن درخواست فعال (گسترش سایر دامنه‏‌ها) در سامانه تایید صلاحیت، می‌توانند به‌صورت همزمان درخواست را صرفاً در دامنه خدمات ثبت و ارزیابی به‌صورت همزمان انجام خواهد شد.

همچنین به‌منظور حمایت از تولید، صادرات، واردات و تسریع در رفع نیاز‌های اساسی کشور، شرکت‌های بازرسی موظف هستند نمونه‌برداری و ارسال نمونه به آزمایشگاه را با دقت، بدون تأخیر و رأس زمان تعیین‌شده انجام دهند.

با اجرای بسته تحولی خدمت،  برای حمایت از نهاد‌های ارزیابی انطباق کالا و خدمات و جلوگیری از لغو مجوز اعتباربخشی آن‌ها، همچنین رفع نیاز‌های کشور در حوزه‌های مختلف، آن‌دسته از نهاد‌های بازرسی که در دامنه فعالیت خود دارای تعارض منافع و عدم استقلال هستند، در بازه زمانی 6 ماهه موظف‌اند ساز و کار استقلال را فراهم و تعارض منافع را برطرف نمایند.

بر اساس مصوبات این بسته، در راستای حمایت از تولید و خدمات، تسریع در رفع نیاز‌های اساسی کشور و جلوگیری از توقف فعالیت نهاد‌های بازرسی، شرکت‌های بازرسی‌کننده که پروژه ملی و بین‌المللی دارند و تاریخ اعتبارگواهینامه آن‌ها سپری شده و در انتظار ارزیابی از سوی مرکز می‌باشند، مشمول 6 تا 12 ماه افزایش اعتبار خواهند شد. آن دسته از نهاد‌های بازرسی که درخواست تجدید را در بازه زمانی کمتر از 6 ماه از پایان اعتبار گواهینامه در سامانه جامع تائید صلاحیت ثبت نموده باشند، مشمول این افزایش اعتبار خواهند شد. شایان ذکر است افزایش اعتبار داده شده درهنگام صدور گواهینامه جدید، از مدت زمان گواهینامه (اعتبار 3 ساله) کسر خواهد شد.

مرجع: www.inso.gov.ir