امروز : 1403/02/06

تعهد شهردار مهاجران جهت استانداردسازی تجهیزات تفریحی و زمین های بازی

1402/03/04

تعهد شهردار مهاجران جهت استانداردسازی تجهیزات تفریحی و زمین های بازی
✏️ عنوان خبر تعهد شهردار مهاجران جهت استانداردسازی تجهیزات تفریحی و زمین های بازی
📌 گروه خبر اخبار عمومی
📞 تماس با ما 02174612 | 02174551101-4
🧷 نام شرکت ✔️ شرکت بارسی خبرگان بین المللی تهران

تعهد شهردار مهاجران جهت استانداردسازی تجهیزات تفریحی و زمین های بازی

بیست و دومین کمیسیون ماده ۴۲ استاندارد استان مرکزی با حضور مدیر کل استاندارد، قاضی منتخب دادگستری، دبیر کمیسیون و دیگر اعضا در اداره کل استاندارد استان مرکزی برگزار شد.

مهدی یاراحمدی دبیر کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد استان مرکزی گفت: با عنایت به اهمیت استاندارد سازی تجهیزات تفریحی و زمین های بازی و با وجود تذکر در این خصوص به شهرداری مهاجران از سال گذشته، شهردار این شهر به علت گزارش کارشناسان اداره کل استاندارد مبنی بر عدم اقدام نسبت به ایمن سازی تجهیزات طی بازدید چندباره از پارک ها، زمین های بازی و تجهیزات نصب شده در آن ها، در مقام پاسخگو به کمیسیون احضار شد.

شهردار مهاجران به همراه مسئولین فنی و فضای سبز این مجموعه در جلسه حاضر شد و در خصوص آمادگی کامل شهرداری جهت اجرای استاندارد در خصوص زمین های بازی و هم چنین دریاچه مصنوعی این شهرک توضیحاتی ارائه نمود.

بر اساس ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد هر گاه کالا یا خدمات، با کیفیتی پایین تر از استاندارد عرضه شود موارد در کمیسیون ماده ۴۲ طرح شده و نسبت به آن تصمیم گیری خواهد شد.

در ادامه میرنظامی مدیر کل استاندارد استان مرکزی متذکر شد کارشناسان این اداره کل به صورت کامل در خصوص تجهیزات تفریحی و زمین های بازی احاطه داشته و با توجه به اهمیت سلامت کودکان و نوجوانان حین استفاده از تجهیزات بازی، بدون استثنا به استانداردسازی و ایمن سازی این تجهیزات اهتمام می ورزند.

در این جلسه مقرر شد شهرداری علاوه بر ثبت اطلاعات پارک ها و وسایل بازی در سامانه تجهیزات تفریحی استاندارد و درخواست بازرسی از آن ها، فرآیند استانداردسازی‌ در قالب جمع آوری، اصلاح، بازسازی، بهسازی و یا حتی تعطیلی را آغاز نموده و ظرف مهلت معین نتیجه را به اطلاع این کمیسیون برساند.

همچنین با توجه به منسوخ شدن تجهیزات تفریحی فلزی، در پایان مصوب گردید، شهرداری مهاجران فوراً نسبت به جمع آوری وسایل قدیمی غیراستاندارد فلزی از کلیه پارک ها و زمین های بازی این شهر اقدام نماید.

استانداردسازی تجهیزات تفریحی یکی از وظایف اصلی سازمان ملی استاندارد ایران در قالب نظارت بر عرضه خدمات بوده و این سازمان و ادرات کل تابعه به عنوان متولیان این امر، در راستای حفظ جان و سلامت مصرف کنندگان این وسایل، از صیانت و استیفای حقوق مصرف کنندگان کوتاه نخواهد آمد.

مرجع: www.inso.gov.ir