امروز : 1403/02/28

پیام استاندار و رئیس شورای استاندارد تهران به مناسبت روز جهانی استاندارد

1402/07/25

پیام استاندار و رئیس شورای استاندارد تهران به مناسبت روز جهانی استاندارد
✏️ عنوان خبر پیام استاندار و رئیس شورای استاندارد تهران به مناسبت روز جهانی استاندارد
📌 گروه خبر اخبار عمومی
📞 تماس با ما 02174612 | 02174551101-4
🧷 نام شرکت ✔️ شرکت بارسی خبرگان بین المللی تهران

پیام استاندار و رئیس شورای استاندارد تهران به مناسبت روز جهانی استاندارد

تفکر در خلقت و تدبر در نظم موجود در جهان هستی، نمایانگر وجود قواعد منطقی و پایدار و استقرار تمامی اجزا در این زنجیره در توازن و ارتباط معنادار با یکدیگر است. انسان به عنوان اشرف مخلوقات الهی، به واسطه قدرت ذهن و ظرفیت تفکر و تعقل، مسیر پیشرفت و تعالی خویش را در خلال قرون و اعصار به نیکی پیموده و امروزه به این باور رسیده‌ است که تاثیرگذاری در چنین زنجیره قاعده‌مند در جهت رشد و تحول، جز با تکیه و باور عمیق نسبت به مفاهیم بنیادین نظم، توازن و استاندارد ممکن نیست.     

در جهان امروز، استاندارد و نظام استانداردسازی به تمامی عرصه‌ها و شئون زندگی فردی و اجتماعی من‌جمله تولیدات کالا، ارائه خدمات، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، اقتصاد، صنایع مولد و امثالهم تعمیم یافته و زندگی و معیشت بهتر حال و نسل‌های آینده، بیش از هر زمان دیگر به مفهوم استاندارد و استانداردسازی آمیخته شده است. شعار روز جهانی استاندارد «استاندارد مردمی؛ اطمینان‌ بخش کیفیت و امید آفرین» مبین این دیدگاه نوین است که در مسیر تحقق توسعه پایدار و گسترش مرزهای علم در تولید کالا و ارائه خدمات، توجه دقیق به مبانی استاندارد و نظام استانداردسازی از اصول بدیهی بوده و در چنین بستر ریشه‌دار، امید و باور به تحقق کیفیت در جوانب گوناگون زندگی تا فتح قلل ممکن جاری خواهد بود.   

دولت مردمی سیزدهم، با رویکرد تلاش و مجاهدت بی‌وقفه در جهت تحقق رضایت و احقاق حقوق عامه مردم شریف ایران اسلامی، سازمان ملی استاندارد ایران را به عنوان یکی از ارکان مهم تحقق این اصل می‌داند و امیدوار است با استمرار اقدامات موثر در مسیر نظارت بر کیفیت کالا و خدمات و صیانت همه جانبه از حق‌الناس، ایمنی و حقوق آحاد جامعه و عموم، شعار «استاندارد مردمی؛ اطمینان بخش کیفیت و امید آفرین» به نحو شایسته محقق و موجب توسعه پایدار برای آینده بشریت گردد.

هفته استاندارد فرصت مغتنم پاس‌داشت زحمات و تلاش‌های خانواده بزرگ و خدوم استاندارد است و به همین مناسبت این هفته را به تمامی خدمتگزاران مردم در مجموعه سازمان ملی استاندراد ایران تبریک می‌گویم.

مرجع: www.inso.gov.ir